slideshow - aktiviteter

Nytt tillfälle nu i Lund

Lika – Olika – Unika

Lördag den 16 april kl. 10.00 – 16.00

på Hälsans Hus i Lund (Mårtenstorget 6)

Välkommen till en workshop där du får möjlighet att träffa likasinnade och reflektera tillsammans utifrån våra specialkompetenser om vad som förenar resp. skiljer oss och vad vi kan lära av varandra.

Terapeuter från sex olika ”kusin”föreningar i Stockholm har sedan några år bildat ett nätverk och samlat till kusinträffar på temat: Lika-Olika-Unika. Där visas upp olika sätt att arbeta på inom respektive riktning. Inbjudan går ut enbart till medlemmar i yrkesförbund.

Dagarna brukar vara utformade som sessioner, d v s de bygger på en klients "verkliga problem", som den får arbeta med tillsammans med tre stycken terapeuter efter varandra och övriga deltagare är åskådare. Detta har blivit mycket uppskattade träffar och efter ett genrep förra året vill vi nu komma igång med detta i Skåne. Vi inbjuder medlemmar från våra andra kusinföreningar att också vara med.

Lördagen den 16 april 2016  kl. 10.00 – 16.00

Plats:                                 Hälsans Hus, Mårtenstorget 6, Lund

Kostnad:                           Workshop 200 kronor (inkl. fika)

Information:                   Kontakta någon i styrgruppen, se nedan

Anmälan:                         Mia Maria Andersson, This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it., 070-285 13 83

Du anmäler dig genom att sätta in 200 kronor på: Sparbanken Skåne Färs och Frosta Sparbank, clear nr 8313-9 kontonr 74 060 155-4, skriv ihop siffrorna utan bindestreck.

Glöm inte att skriva ditt namn på insättningen. Mailanmäl också till någon av oss.

Vi kommer att ha en lunchmingel kl 12.00–13.30. Du kan ta med dig lunch till Hälsans Hus eller gå ut och köpa ”tamed-lunch” på någon av de många olika restaurangerna i närheten och äta på Hälsans Hus. Sista anmälningsdag är den 29 mars

”Kusin”-föreningarna som samarbetar i Stockholm:
Psykosyntesförbundet
www.psykosyntesforbundet.se
SAG - Sveriges Auktoriserade Gestaltterapeuter
www.gestaltterapeuterna.se
Svensk Psykodramaförening
www.psykodrama.nu
Symbolföreningen – terapi och pedagogik www.symbolforeningen.se
SFSK Svenska Föreningen för Systemiska Konstellationer www.sfsk.se
Svenska Riksförbundet för Uttryckandekonst, SRUK, www.sruk.se

Styrgruppen i Skåne:

Henrik Lindeberg               Mia Maria Andersson         Robert Mowitz

Psykosyntesförbundet        Symbolföreningen              SAG

This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.    This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.       This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

073-816 97 46                      070-285 13 83                070-679 31 37