Region Norr

Under 2013 har det inte gått att samla några till träffar. Den som vill ha kontakt med andra norrut tag kontakt med

Nästa nätverksmöte 27 februari 2012 kl 18.00 på länsbiblioteket, Östersund.
Fokus för mötet: Hur förbereder vi oss till Symbolernas dag i april 2012.
Information och anmälan till Camilla W Sand.

I region Norr glöder vi sakta igång vårt nätverk. Vi har planerat in ett nätverksmöte under temat "Symbolarbete i förskolan"den 8 dec 2011 kl. 12-16. Vi kommer att träffas på Mimergården utanför Östersund. Där får vi en halvdag tillsammans för att utforska möjligheterna att använda symbolarbetet både i barngrupper och som verktyg för arbetslaget. Vi kommer naturligtvis att dela med oss till er andra i ett kommande medlemsbrev.
Läs
Camillas anteckningar från nätverksmötet här.

Upptaktsmöte för regionen hölls den 4 maj 2011 i Östersund med syfte att öka samarbetet och hålla symbolarbetet levande.

Vid mötet kom vi fram till att:

• Vi vill vara ett nätverk som ser nyttan av att fortbilda sig och stötta varandra och aktivt sprida varandras initiativ vidare.
  • Vi ska verka för att hålla symbolarbetet levande och hoppas att genom att knyta kontakter mellan varandra öppna upp för möjligheter att hitta nya vägar att jobba vidare, kanske tillsammans.
  • Symbolspråket är så stort och innehåller så många olika delar. Vi vill hjälpa varandra att utveckla vår egen symboliska dialekt, och utnyttja varandras speciella språkfärdigheter. Vi vill stötta varandra så vi inte tappar bort "symboliskan" i vardagen.