slideshow - syd

Region Syd

Symbolernas Dag 2015

Lördag 21 mars i Lund kl 9.30-12-30, Hälsans Hus, Mårtenstorget 6

Inspireras av berättelsen om Demeter och Kore och prova på enkla symbolövningar
- med Mia Maria Andersson och Dorothy Béen

* * * * *

I samband med Symbolernas Dag 2014

BILDENS SKAPANDE KRAFT

Kom och prova-på
SYMBOLPEDAGOGIK med

ÅKE HÖGBERG

psykolog, författare och grundare av symbolpedagogiken

onsdagen den 19 mars kl 17:30 - 19:30,

Jämshögs folkhögskola. Läs mer

Hej bästa Symbolvän!
God fortsättning på det nya året 2014!

Symbolföreningen region Syd hälsar dig välkommen till
årets första regionträff söndagen den 9 februari 2014 kl. 11.00-15.00.
hos mig i AI ateljén, Stehag.

"Symbolernas dag" kommer i år att vara i vårdagjämningstid, lördagen den 22 mars. Vi pratar mer om det på mötet och hoppas att vi blir flera som har möjlighet att deltaga och arrangera workshops eller annat denna dag. Är du intresserad av att hålla i någon övning men inte vill vara ensam så kan vi diskutera olika former av samarbete.

Till hösten är det region Syds tur att arrangera årets medlemsmöte/årsmöte. På mötet den 9 febr behöver vi diskutera alternativ om var vi skall förlägga medlemsmötet 2014. Detta samt lite annat smått och gott kommer vi att prata om. Det vore roligt om du kunde komma.
Vi behöver dig och dina erfarenheter och kunskaper i föreningen. Vi vill bli flera!

AI ateljén, Vedelsvägen 14
241 74 Stehag

Nästa möte 20 oktober 2013.  Nästa möte i Region Syd blir hos Ingrid Billing Hansson i AI ateljén, Stehag den 20 oktober kl. 11-14. Anmäl att du kommer, senast den 14 okt. till This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.. Välkommen!

Rapport från nätverksmötet den 11 augusti 2013.

Tack till Mia-Maria som bjöd in till möte i sitt fritidshus Broslätt, Höör. Vi var fyra medlemmar som träffades denna augustisöndag.
Ingrid berättade om förberedelserna inför höstmötet i Göteborg och styrelsens arbete. sen uppdaterade vi varandra om vad som hänt sedan sist. Mia-Maria höll i en övning, en variant på Hjältens resa med gudinna istället. Vi avslutade dagen med att ta ett sagokort och berätta utifrån kortet var vi befinner oss i livet, yrkesmässigt, m.m

Rapport från nätverksmötet 28 april 2013

Denna gång träffades vi hos Yvonne Roobol i Västra Torup. Tack Yvonne för din gästfrihet.

Vi var fyra stycken även denna gång men vi hoppas att vi blir fler allt eftersom.

• Vi talade om hur aktiviteterna på Symbolernas dag den 20 april hade fungerat.
  • Vi informerades kort om planeringen hittills av Symbolföreningens höst/medlemsmöte i Göteborg och vi berättade alla om vad som hade hänt sedan sist hos var och en av oss.
  • Vi diskuterade även frågan ” Hur når vi ut med vår information?”
  • Yvonne berättade om den spännande fjällresa som hon arrangerar v 35 till Stora Sjöfallet

För mer info http://yvonneroobolenergihalsa.se/sida9.html

Ha en skön sommar!  hälsar Ingrid

Rapport från nätverksmötet 24 mars 2013.

Vi var fyra stycken som träffades hos Hanna Koppe på Symbolföreningsmöte i söndags den 24 mars. Ett stort tack till Hanna för att hon upplät sitt hem och bjöd på en jättegod brunch.

En stor del av mötet upptogs av information om och planering av Symbolernas dag den 20 april. Vi talade om affischer, pressmeddelande men också om den folder om Symbolarbete som delar av styrelsen har tagit fram. Det är Eva och Dorothy som har gjort det stora jobbet. Foldern kommer att tryckas i en mindre upplaga och delas ut till dem som har arrangemang på Symbolernas dag. Sedan kommer den att finnas tillgänglig som original för medlemmar, för att den som vill skall kunna trycka upp egna foldrar att använda i sin egen verksamhet.

Mia-Maria informerade om styrelsemötet i Göteborg och att styrelsen beslöt att höstens medlemsmöte skall förläggas till Göteborg. Planering pågår och tid och lokal meddelas så snart allt är bokat. Vi talade också en del om frågor som berör att "starta eget".

P.s. Har du någon kollega som ännu inte är med i Symbolföreningen så berätta gärna för dem om våra medlemsmöten.

Nätverk Syd hade ett trevligt och inspirerande uppstartsmöte den 27 jan. 2013

Hej alla symbolare i Region Syd! Den 27 Januari hade vi vårt inspirerande uppstartsmöte hos Ingrid i hennes fina ateljé i Stehag. Vi var ca 9 st. Efter en presentationsrunda med hjälp av symbolkort där vi också pratade om vad vi önskade i framtiden för vårt symbolarbete.

Här är lite kort vad vi pratade om vid mötet: Vi samtalade om våra önskningar om en Region syd. Ideerna var många. Stötta varandra och dela våra erfarenheter om symbolarbete. Känna till vad vi gör där vi kan hjälpas åt att sprida varandras arbete. Hjälpas åt att beskriva vad symbolarbete är.

Den 20 april är det Symbolernas dag. Då kommer symbolarbete uppmärksammas runt om i landet. Vill du medverka så anmäler du detta till mig eller Ingrid. Vi får hjälp med marknadföring (affish och vykort av styrelsen) Vi håller nu på och söker lokal här i Skåne. Vill du vara med och göra något i denna lokal så hör av dig! Senast 15 mars.

Vårt nästa möte är den 24 mars tid 11-14. vi återkommer med adress.

Hjärtligt Välkomna !!

*******

Jag, Ingrid Billing Hansson, som är ny ledamot i Symbolföreningens styrelse och Mia-Maria Andersson, suppleant i styrelsen, skulle gärna vilja ha kontakt med dig som också känner att ett nätverk i region Syd skulle vara betydelsefullt. Det är vår förhoppning att vi även i den södra delen av landet skall kunna skapa möjligheter att samverka och träffas på regionala möten.

Vi vill starta med en träff redan nu i början av det nya året och inbjuder till ett första möte söndagen den 27 januari kl. 11.00 – 14.00. Vi träffas i Ingrids ateljé AI ateljén, Stehag.

Stehag är ett litet samhälle mitt i Skåne, med goda kommunikationer. Det går lätt att ta sig hit både med tåg och bil. Du som gärna vill komma på mötet och träffa andra symbolpedagoger eller symbolterapeuter hör av dig till mig, senast den 20 jan. När du anmäler att du kommer får du en mera detaljerad vägbeskrivning. Kanske känner du någon annan som också gått utbildningen men ännu inte är med i Symbolföreningen, sprid då gärna informationen om mötet och Symbolföreningen. Vi tänker oss att vi på detta första möte presenterar oss för varandra och att jag och Mia-Maria kort informerar om hur Symbolföreningens styrelsearbete ser ut för 2013 samt tankar och idéer angående Symbolernas dag den 20 april.

Uppstartsmöte Symbolföreningen - Region Syd

• Vi presenterar oss för varandra
  • Idéer och tankar om nätverket Syd
  • Kort info om Symbolföreningens styrelsearbetet 2013
  • Symbolernas Dag den 20 april

Tid: sönd. 27 jan. kl.11.00 – 14.00

Plats: AI ateljén, Stehag

Anmälan till: Ingrid Billing Hansson tel. 0705-546463 eller mail till: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.">iThis email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. senast den 20 jan.

HJÄRTLIGT VÄLKOMMEN!

Ingrid Billing Hansson och Mia-Maria Andersson